Voorbeelden van sterke animatie logo’s
Als je creatief bent ingesteld, zul je niet kunnen wachten om een geanimeerd logo te ontwerpen. Je kunt namelijk alle kanten op - niets is te gek. Weet je nog niet zo goed hoe een animatie logo eruit kan zien? Laat je inspireren door deze voorbeelden!
Bekende animatie logo’s
Laten we beginnen met wat bekende merken. Vaak zijn grote merken koploper als het aankomt op technische ontwikkelingen en trends. Het is dus niet verkeerd om bij hen af te kijken!
Amazon
Amazon is één van de grootste en bekendste bedrijven in de wereld. Sinds 2020 is het bedrijf ook geïntroduceerd in Nederland en met groot succes. Al bijna 30 jaar lang verkoopt Amazon een grote verscheidenheid aan producten en verzendt die over de hele wereld.
Bij zo’n groot merk hoort ook een sterke merkidentiteit, een herkenbare huisstijl en opvallend logo. Vooral dat laatste is wat ons betreft goed gelukt. Zeker wanneer je kijkt naar het geanimeerde logo.
Zowel aan het begin als aan het einde van deze reclame zie je slechts een deel van het logo en toch weet je meteen over welk bedrijf het gaat. De herkenbare pijl, die ook fungeert als glimlach, komt in een vloeiende beweging in beeld. Het verzenden van producten komt samen met de blijdschap van tevreden klanten.
Dormz | Noah Schnapp - YouTube
Slack
Met Slack kunnen teams digitaal productief met elkaar samenwerken. Chatten, videobellen, samenwerken in bestanden en ontwikkelingen bijhouden: alles komt samen in één systeem.
Dat er veel mogelijk is op het platform, zie je terug in het nieuwe geanimeerde logo van Slack. De verschillende kleuren in het logo beelden verschillende teams of verschillende taken en integraties uit. Het ronddraaiende aspect van het logo visualiseert het dynamische karakter van Slack: je bedrijf staat nooit stil en Slack beweegt altijd met je mee. De combinatie van de kleuren en de beweging wijzen erop dat je met Slack hele processen kunt optimaliseren.
AT&T
Dit is misschien niet een bedrijf waar jij veel mee te maken hebt. Het is namelijk een telecombedrijf uit Amerika. Sterker nog, het is de grootste en al opgericht in 1983. Je kunt AT&T vergelijken met bijvoorbeeld KPN.
AT&T wil uitstralen dat je met hun diensten en middelen over de gehele wereld bereikbaar bent. Of je nu in Amerika bent of in Azië, met AT&T ben je altijd bereikbaar. Dit zie je mooi terug in hun geanimeerde logo. Dit logo symboliseert een wereldbol die in video's een klein beetje draait. Die beweging maakt het goed duidelijk dat het om een wereldbol gaat én dat AT&T jou over de hele wereld van dienst kan zijn.
In deze video zie je mooi terug hoe het bedrijf ooit is begonnen met een heel ander logo en vanaf de jaren 90 de iconische wereldbol ging gebruiken.
Animatie logo’s gemaakt door amateurs
Alles wat een professional kan, kan een amateur ook. Zolang je maar genoeg oefent en de juiste tools tot je beschikking hebt. Voor animatie logo’s geldt hetzelfde. Je zoekt op Google naar de beste animatiesoftware en je krijgt meteen een lijst met 16 opties.
Dat een hele hoop hobbyisten aan de slag gaan met bekende merken en hun logo’s, is dus niets bijzonders. Velen vinden het leuk om te experimenteren met de oneindige mogelijkheden van logo animaties. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze video of kom op ideeën door deze voorbeelden.
Lees hier hoe je animatie logo’s op 6 manieren in kunt zetten.
Geanimeerde logo’s van logoanimatie.nl
Heb jij niet de ambitie om te leren animeren? Dan kun je uiteraard bij ons terecht. Van softwarebedrijven tot hoveniers: voor elk bedrijf is er een passende logo-animatie. Bekijk hier wat voor logo animaties wij kunnen maken.
Genoeg ideeën voor je eigen logo animatie?
Ben je geïnspireerd en wil je zo snel mogelijk aan de slag? Top! Zoals gezegd zou je zelf aan de slag kunnen gaan met de beschikbare tools en software. Besteed je het werk liever uit, dan helpen wij je graag.
In slechts 4 simpele stappen en 5 werkdagen leveren wij een splinternieuw en uniek animatie logo bij je aan. Ben je benieuwd naar hoe wij precies te werk gaan? Bekijk ons proces of vraag een offerte aan.