Terug naar blogs
Tips voor het maken van een logo animatie

Tips voor het maken van een logo animatie

Merkconsistentie

De basis van goede communicatie is eenheid. Daarom heb jij als organisatie ook een huisstijl. Als je die nog niet hebt, zijn er veel bronnen die je kunnen helpen bij de creatie hiervan.

Merkconsistentie wil zeggen dat al jouw communicatie-uitingen enigszins op elkaar lijken wat betreft kleuren, typografie en tone-of-voice. Ze stralen allemaal jouw merkidentiteit uit. Dus ook je geanimeerde logo. 

Ga dus bij jezelf na welke boodschap jij wilt overbrengen met je geanimeerde logo. Wil je professionaliteit, innovatie of plezier uitstralen? Je kunt bij familieleden of vrienden uittesten welke emoties of associaties jouw logo bij hen oproept en controleren of dit klopt met jouw doel.

 

Duurzaamheid en veelzijdigheid

Er gaat tijd en geld zitten in het ontwikkelen van een geanimeerd logo. Dat is niet erg, want als ondernemer moet je regelmatig in je organisatie investeren. Wel is het belangrijk om te investeren in iets duurzaams.

Met duurzaamheid willen we zeggen dat je je geanimeerde logo lang kunt gebruiken. De kleuren, de beweging of de boodschap die in jouw logo zit verwerkt, moet niet snel verouderen. Veelzijdigheid betekent uiteraard dat je een animatie logo niet voor één gelegenheid inzet, maar op veel verschillende momenten en manieren in kunt zetten. Let er bijvoorbeeld op dat jouw animatie logo goed zichtbaar is op verschillende schermformaten.

→ In een eerder blog vertelden we meer over op welke manieren je animatie logo’s effectief inzet

 

Technische haalbaarheid

Er is naast een creatieve uitdaging ook een technische uitdaging bij het ontwikkelen van een geanimeerd logo. Uiteraard wil jij dat je animatie logo goed functioneert op je website, sociale media, in video's en misschien wel in online advertenties.

Het is dus belangrijk om verschillende technische aspecten af te wegen. Denk hierbij aan bestandsindelingen, laadtijden en de compatibiliteit met verschillende apparaten en software.

 

Schakel hulp in waar nodig

Vind je dit een lastig onderdeel? Je kunt er altijd voor kiezen om de productie van een animatie logo uit te besteden. Dit bespaart je veel tijd, gepieker en uiteindelijk ook geld. Laat professionals voor je aan de slag gaan, zodat jij je kunt focussen op ander werk. 

 

Wij leveren een geanimeerd logo al op binnen 5 werkdagen. Ben je benieuwd hoe dit productieproces eruitziet? Neem een kijkje op onze website!